

Явил се в двореца в Никомедия, столицата на тогавашна Витиния и защитил вярата си. Напразно бил съветван и увещаван от императора да се откаже от Христа. Затова го подложили на различни мъчения. Благодарение на силната си вяра в Христос Георги ги понесъл.
Мнозина, като видели твърдостта му, веднага повярвали в Христа. Повярвала и Александра, съпругата на императора. Диоклетиан наредил и двамата да бъдат посечени с меч. По пътя към мястото на наказанието Александра припаднала и предала Богу дух. При вида на такава блажена смърт Георги прославил Бога и продължил към своята Голгота. Когато стигнали на определеното място, мъченикът спокойно навел глава под меча на палача и бил обезглавен на 23 април 306 година.

The youth followed his father's example by joining the army soon after coming of age. He proved to be a good soldier and consequently rose through the military ranks of the time. By his late twenties he had gained the title of tribunus (Tribune) and then comes (Count), at which time George was stationed in Nicomedia as a member of the personal guard attached to Roman Emperor Diocletian.

After various tortures, including laceration on a wheel of swords, in which he was miraculously resuscitated three times, George was executed by decapitation before Nicomedia's city wall, on April 23, 303. A witness of his suffering convinced Empress Alexandra and Athanasius, a pagan priest, to become Christians as well, and so they joined George in martyrdom. His body was returned to Lydda for burial, where Christians soon came to honour him as a martyr.

Като наградил Иова със земно богатство, Господ го благословил и със семейно щастие: той имал седем синове и три дъщери. Всички помежду си живеел в мир и съгласие. Често те се събирали, понеже вече живеели отделно в свои домове. Иов не участвал в тия празници, но оставайки у дома си, той молел Бога за децата си и принасял за тях жертви, просейки Божията милост за тях.

Тогава Бог, за да представи в лицето на Иов висок пример на търпение и преданост към Божия промисъл, дал на дявола временно власт над имуществото и семейството на Иов. Веднъж синовете и дъщерите на Иов обядвали заедно у най-големия си брат, а Иов у дома си принасял за децата си обикновените жертви Богу, когато изведнъж при него влязъл един от слугите и му казал: "Твоите волове и осли бяха на полето, и разбойници нападнаха и ги откараха, и избиха момците, които ги пасяха. Отървах се само аз, за да дойда и да ти обадя". Още той не свършил, затекъл се друг слуга и съобщил, че огън Божий паднал от небето и изгорил овците и пастирите на Иов, и че той едничък останал жив. Още той говорел, дошъл трети вестител и казал, че халдейци откарали камилите на Иова и убили слугите, които ги пасели. Най-после четвърти слуга донесъл печалната новина: "Синовете ти и дъщерите ти пируваха в къщата на първородния си брат. Ето, духна силен вятър откъм пустинята и обгърна четирите ъгли на къщата, която се събори върху децата, и те умряха. Отървах се само аз, за да ти обадя".

Поразен от скръб, Иов раздрал горната си дреха, паднал на земята и казал: "Гол се родих на земята, гол и ще се върна в нея. Господ даде, Господ и взе. Да бъде благословено името Му!" – И нито дума на ропот не се изтръгнала из устата на Иов.
Но понеже и след това дяволът не преставал да клевети Иов пред Бога и да оспорва добродетелите му като заявявал, че Иов не служи на Бога безкористно и обича не толкова Бога, колкото себе си, то Господ позволил на дявола да се допре до тялото му. Иов бил поразен от тежка болест, от проказа: цялото му тяло се покрило с рани и гной. Лишен от имот и от децата си, Иов лежал на извънселищното бунище и тежко страдал, но продължавал да пази вярата си в Бога и непоклатната надежда на Неговата благост и правосъдие. И това било само началото на страданията на великия Божи човек. Предстояли му много по-страшни душевни терзания, които дошли от най-близките му същества на света – неговата собствена жена и неговите най-добри приятели.

- Ти говориш като безумна! – отговорил Иов. – Ако приемахме доброто от Бога, то не трябва ли да приемем и бедствията, които Той ни изпраща?
Трима от приятелите на Иов узнали за неговото нещастие и го посетили. Като го видели в такова жалко положение, те дълго не намирали думи да го утешат, и безмълвно седели пред него, докато почнали да говорят. Не разбирайки пътищата Господни, те мислели, че Бог наказва Иов за някакви тайни прегрешения, и се стараели да възбудят у него разкаяние.

Най-после Господ Сам обяснил на Иов и приятелите му, че людете не могат да съдят за Божиите пътища, но са длъжни с благоговение да им се покоряват, защото само Бог е премъдър и всемогъщ.


Barbarus left all his treasures behind in the cave and he went to the nearest church. He did not conceal his wicked deeds from the priest, and he asked to be accepted for repentance. The priest gave him a place in his own home, and St Barbarus followed him, going about on his hands and knees like a four-legged animal, since he considered himself unworthy to be called a man. In the household of the priest he lived with the cattle, eating with the animals and considering himself more wicked than any creature. Having received absolution from his sins from the priest, Barbarus went into the woods and lived there for twelve years, naked and without clothing, suffering from the cold and heat. His body became dirty and blackened all over.
Finally, St Barbarus received a sign from on high that his sins were forgiven, and that he would die a martyr's death. Once, merchants came to the place where St Barbarus labored. In the deep grass before them they saw something moving. Thinking that this was an animal, they shot several arrows from their bows. Coming closer, they were terrified to see that they had mortally wounded a man. St Barbarus begged them not to grieve. He told them about himself and he asked that they relate what had happened to the priest at whose house he had once lived. After this, St Barbarus yielded up his spirit to God. The priest, who had accepted the repentance of the former robber, found his body shining with a heavenly light. The priest buried the body of St Barbarus at the place where he was killed. Afterwards, a curative myrrh began to issue forth from the grave of the saint, which healed various maladies. His relics are located at the monastery of Kellios in Thessaly, near the city of Larissa.

Няма коментари:
Публикуване на коментар